Logo NBPO
De Professional Organizer

De Professional
Organizer

Professional Organizer worden

Professional
Organizer worden

Nieuws, blog & actueel

Nieuws, blog
& actueel

Over Nbpo

Over
NBPO

Print deze pagina

Wat is een professional organizer?

Een professional organizers is een specialist in het aanbrengen van structuur in de breedste zin van het woord. Een professional organizer begeleidt en adviseert bij het creëren van orde en overzicht in tijd en ruimte. Professional organizers kunnen van onschatbare waarde zijn voor zowel particulieren als bedrijven.

Waar helpt een professional organizer bij?

Een professional organizer helpt particulieren bij het beantwoorden van vragen als:

  • Hoe krijg ik overzicht en controle?
  • Hoe krijg ik grip op mijn tijd en energie?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik aan de wezenlijke zaken toekom?
  • Hoe kan ik mijn spullen/informatie zo beheren dat ik alles snel kan vinden?

Een professional organizer helpt zakelijke klanten bij het beantwoorden van vragen als:

  • Hoe krijg ik overzicht en controle over mijn werkzaamheden?
  • Hoe stel ik het beste mijn prioriteiten vast?
  • Hoe kan ik mijn werk het beste organiseren?
  • Hoe kan ik efficiënt en effectief werken?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik spullen/informatie zo snel mogelijk kan vinden?

Wanneer schakel ik een professional organizer in?

Coaching, begeleiding en adviezen van een professional organizer zijn voor jou van groot belang als je:

  • Gebrek aan controle hebt
  • Gebrek aan overzicht hebt
  • Gebrek aan tijd ervaart
  • Te veel spullen hebt
  • Last hebt van keuzestress

Op welke manier kan een professional organizer mij helpen?

Je kunt 1-op-1 begeleiding krijgen, workshops bijwonen of een incompany training volgen. Dit kan zowel bij jou thuis, jouw werkplek thuis en/of bij jouw werkgever zijn.

Welke werkwijze wordt er gehanteerd bij 1-op-1 begeleiding?

Er wordt gestart met een oriënterend gesprek. Daarin worden problemen en wensen geïnventariseerd. Daarna maakt de professional organizer samen met jou het plan van aanpak. Een plan van aanpak kan er als volgt uitzien:

  • Een of meer dagen gezamenlijk opruimen en ordenen
  • Periodieke bijeenkomsten waarin telkens een deel van de klus wordt opgepakt
  • Periodieke coachingsgesprekken en/of regelmatig telefonische of schriftelijke adviezen.
Het traject wordt afgesloten met een evaluatie. Dat kan zijn in de vorm van een bezoek, een terugkomdag of een telefonisch gesprek.

Wat levert het inhuren van een professional organizer mij op?

Het inhuren van een professional organizer levert altijd direct concrete resultaten op. Je krijgt begeleiding bij het creëren van rust, ruimte en overzicht op een manier die het beste bij jou past. Daarbij wordt aandacht gegeven aan zowel je privéleven als je werk. Na het traject weet je hoe jij jouw tijd het beste kunt indelen, hoe je prioriteiten moet stellen en hoe je taken snel en effectief afhandelt. En je weet hoe je jouw werkplek/thuis opgeruimd en overzichtelijk houdt. Samen kijken we hoe we jouw privé-werk balans kunnen optimaliseren.


meer informatie over de werkterreinen van een professional organizer


zoek een professional organizer bij jou in de buurt


download brochure beroepsomschrijving professional organizer





 
De Professional Organizer

zoek een professional organizer

Professional Organizer worden
volg dé driedaagse training
Laatste nieuws
NBPO al 20 jaar experts in
rust, ruimte en overzicht!