Professional Organizer

Professional Organizer
Particulier

Professional Organizer

Professional Organizer
Zakelijk

Professional Organizer

Professional Organizer
worden

Professional Organizer

Professional Organizers
Overzicht

Print deze pagina

In de media

De NBPO en leden van de NBPO verschijnen met enige regelmaat in de media. Hieronder een overzicht hiervan.

Professional Organizer & Nationale Beroepengids

Het vak Professional Organizer staat vermeld in een artikel: '21 beroepen met toekomst'. Hier staan nieuwe beroepen in en beroepen waar een goed toekomstperspectief wordt verwacht zoals een Professional Organizer.
http://www.nationaleberoepengids.nl/21_nieuwe_beroepen_met_toekomst, 27-01-2017
 

E-mailloze vrijdag: 25 november 2016

Vrijdag 25 november 2016 is het internationale E-mailloze vrijdag, een dag om stil te staan het gebruik van je e-mail.
ANP Persbureau, 24-11-2016
 

Voorkomen ziekteverzuim kan door inzet Professional Organizer

In de Week van de Werkstress heef NBPO via het ANP Persbureau een persbericht geplaatst. Het persbericht gaat over het inzetten van een Professional Organizer bij werkstress incl. verwijzing naar het effectiviteitsonderzoek, minder ziekteverzuim.
ANP Persbureau, 15-11-2016
 

Rosette Camps-Siebgens te gast bij omroep Peel en Maas 15 april

Op 15 april was Rosette een uur lang te gast voor een interview over professional organizing in de uitzending van omroep Peel en Maas in Noord-Limburg.
Omroep Peel en Maas, 15-04-2016
 

Drastische toename van informatiestress, grotere noodzaak inzet professional organizers

NBPO heeft een persbericht verzonden naar ANP Persbureau inzake de bijeenkomst van 8 april a.s. de ALV bij IBM in Amsterdam.
ANP Persbureau, 07-04-2016
 

Samenwerking NBPO en LOI

NBPO heeft vanwege de succesvolle samenwerking met LOI een persbericht verzonden naar ANP Persbureau.
ANP Persbureau, 31-03-2016
 

Flennie Helpt en Helpling

Flennie Helpt is geïnterviewd door Nicky voor het blog van Helpling, het platform voor schoonmakers.
Blog Helpling, 04-03-2016
 

Petra Bosch, Cleandesk.NU in gesprek bij RTVNH radio

Te gast bij RTVNH Radio op 28 januari 2016 over Organiseren en Plannen.
RTVNH Radio, 02-02-2016
 

Vallen tijdens het leerproces? Ja doei!

We willen wel de lusten, maar niet de lasten als het gaat om een nieuwe vaardigheid aanleren. Wanneer we ons echter toestaan ook te 'dippen' tijdens het leerproces, blijven we langer gemotiveerd!
ZIJ Magazine, 02-02-2016
 

Gast in lunchradioprogramma "Opruimen is moeilijk, maar valt te leren"

Vandaag kreeg ik de kans om uitgebreid over ons mooie beroep te spreken als lunchgast bij Omroep Gelderland. Veel aspecten komen aan de orde de trend in de huidige tijd, oorzaken en tips. Onder de link vind je de opname.
Radio, omroep Gelderland, 14-01-2016
 

Overwerken...Waarom zou je?

We zijn geneigd om te denken dat overwerken noodzakelijk is. Is dit wel zo? Waarom werken we écht over en wat kunnen we er aan doen om overwerken te voorkomen?
ZIJ Magazine, 11-01-2016
 

Leve de lijstjes

Artikel over het nut van lijstjes maken, 17 redenen waarom we nooit meer zonder lijstjes kunnen. uit: Dagblad Stentor van 9-10 januari 2016
De Stentor, 09-01-2016
 

De baas over je inbox

Een verslaggever van Het Parool heeft mij (en anderen) geïnterviewd voor een artikel over het managen van je inbox.
Het Parool, 30-12-2015
 

Herken de druppel

In het kader van de Week van de Werkstress is er namens NBPO een persbericht verzonden naar ANP Persgroep inzake werkstress en wat een professional organizer hierin kan betekenen. Dit is o.a. opgepakt door ManagementSupport.
Managementsupport, 07-12-2015
 

Mailverslaafd? Neem een dagje rust

Nederlanders behoren tot de voornaamste mailverslaafden binnen de Europese Unie. Niet minder dan 90 procent met een internetaansluiting zendt en ontvangt regelmatig digitale post, ver boven het Europese gemiddelde (67 procent), blijkt uit Duits onder
Reformatorisch Dagblad, 26-11-2015
 

Minder verzuim na begeleiding Professional Organizer

In het kader van de Week van de Werkstress is er namens NBPO een persbericht verzonden naar ANP Persgroep inzake werkstress en wat een professional organizer hierin kan betekenen. Dit is o.a. opgepakt door ManagersOnline.
ManagersOnline, 17-11-2015
 

Tijd tekort? Onderhandel je agenda leeg!

We geven onze beschikbare tijd weg als een goodiebag. Waarom onderhandelen we daar niet wat vaker over?
ZIJ Magazine, 04-11-2015
 

NIVEA juiste smeermiddel voor goede samenwerking

Het ezelsbruggetje NIVEA helpt ons om de effectiviteit en efficiëntie in de samenwerking te bevorderen. Laat de eigen waarnemingsbril maar eens thuis!
ZIJ Magazine, 21-10-2015
 

Tip van Annemiek genoemd in de Flow

In een tijdschrift genoemd worden is altijd leuk, in de Flow genoemd worden is reuze leuk! Deze maand wordt in het artikel ´9 inzichten om tot actie te komen´ mijn tip over Slik de kikker aangehaald. www.werkdrukverlager.nl/blog/slik-de-kikker/
Flow, 01-10-2015
 

Moeiteloos werken doe je zó

In de (papieren) September-uitgave van magazine De Zaak verscheen het artikel 'Moeiteloos Werken doe je zó!', met 5 Tips ter bevordering van productiviteit en efficiëntie.
Magazine De Zaak, ondernemers onder elkaar, 14-09-2015
 

Volg je hart: laat gevoel voor gaan op verstand

Ergens voel je dat je het niet moet doen, maar ja. Je kunt geen redenen bedenken waarom niet. Het is een gevoel, beetje vaag misschien. Je probeert jezelf te overtuigen met argumenten en alles wijst in de richting dat je het gewoon moet doen. Maar
www.gezondtotaal.nl, 10-09-2015
 

Werk met vlag en wimpel, maar hou het simpel

Wanneer een klus geklaard moet worden, denken wij vaak te moeilijk, met stilstand tot gevolg. Hou het simpel door alleen de eerste vervolgstap te definiëren!
ZIJ Magazine, 20-08-2015
 

De zin en onzin van opruimen

Is uw huis wel opgeruimd genoeg? We hebben vannacht gesproken met Leonie Langius, die SPOT ON Organizing heeft opgezet en werkt als opruimcoach, over de filosofie achter het opruimen. Als je op de link klikt hoor je de uitzending! Ze heeft ook veel praktische tips.
Radio 1, 18-08-2015
 

Let's get rid of the annoying monkeys!

Mensen die zich snel verantwoordelijk voelen en hierdoor overlopen in hun werk doen er goed aan eerst tot 10 te tellen alvorens zij tot actie overgaan.
ZIJ Magazine, 06-08-2015
 

Werkdruk heb je samen

Nav het effectiviteits onderzoek en het positieve effect van organizers op de werkdruk is er een artikel verschenen in het vakblad Office Rendement.
Office Rendement, 11-07-2015
 

Overspoeld door... verkeerde keuzes

We ervaren vaak een hoge werkdruk. Maar ben je feitelijk wel écht zo druk? Een kritische reflectie op de keuzes die je maakt in je werk biedt uitkomst.
www.hrnetwerk.nl, 10-07-2015
 

Meer water, meer energie!

Water is het smeermiddel waarmee onze dag geolied verloopt. Lees in deze blog meer over de positieve bijdrage die water levert aan je productiviteit!
ZIJ magazine, 23-06-2015
 

Compleet ongelukkig in mijn werk: 4 persoonlijke tips

Jarenlang negeerde ik de signalen en maakte ik mezelf wijs dat het allemaal wel meeviel. Maar de pijn in mijn rug werd te erg, ik kreeg pijn in mijn buik als ik naar mijn werk moest, ik voelde me compleet energieloos en barstte steeds weer in huilen...



www.gezondtotaal.nl, 16-06-2015
 

Sloworganizing: Haal de druk van de ketel

5 tips om Sloworganizing in je werk toe te passen, zodat je effectiever kunt werken.
Management Support, 08-06-2015
 

Surf jij al op je concentratiegolf?

Rekening houden met je bioritme bevordert je prestatieniveau. Maar waarom vertikken we dit dan toch?
ZIJ Magazine, 03-06-2015
 

Help! Hoe overleef ik die tsunami aan mails?

Veel mensen denken dat het ingewikkeld is om meer grip te krijgen op hun inbox. Niets is minder waar! In deze blog staan handige tips hoe je meer overzicht en inzicht creëert in je emailstroom. De tips zijn direct toepasbaar!
ZIJ Magazine, 15-05-2015
 

De mentale prijs van social media

We denken dat we het kunnen, tussendoor onze social media bijwerken en toch effectief werken. Hierin vergissen we ons echter, we betalen hiervoor een mentale prijs.
ZIJ magazine, 16-04-2015
 

Artikeltje in Wendy

In het dikke tijdschrift Wendy stonden twee korte artikeltjes van NBPO lid Annemiek Tigchelaar. Ze schreef over e-mailterreur en onderbrekingen.
Wendy, 15-04-2015
 

Maak je hoofd leeg

De hoeveelheid informatie die we per dag aangeboden krijgen, staats gelijk aan 174 kranten. Laat je niet gek maken door overtollige informatie. Zowel thuis als op je werk. Je hebt je tijd écht zelf in de hand.
Radar+ magazine, 30-03-2015
 

Altijd maar doorgaan, totdat...

Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Ik kan hier nu niet blijven, ik kan hier nu niet langer blijven staan. Dit gevoel hebben veel mensen. Misschien niet bewust, maar onbewust zeker. Misschien niet altijd, maar wel regelmatig.

www.gezondtotaal.nl, 10-03-2015
 

Stop de Stapels

Op verzoek van het blad Management Support heeft Annemiek Tigchelaar een praktijk verhaal geschreven over het 'papierloos' werken en clean desk.
Management Support, 05-03-2015
 

Radiointerview over de loslaatdag

In aanloop naar de landelijke loslaatdag, organiseer ik een loslaatuitdaging. Over beide onderwerpen werd ik geïnterviewd op Radio 5, in het programma 'Aan de tafel van 5'.
Radio 5, 02-03-2015
 

radiointerview 'De mevrouw met het rode hoedje'

Dit is het derde en tevens laatste deel van een serie over een mevrouw die boeken verzamelt en verkoopt, maar er eigenlijk teveel heeft. Voor deze uitzending is Lies Mulder, als professional, uitgenodigd om haar te helpen hier een oplossing voor te vinden.
NPO radio 1 VPRO, 01-02-2015
 

Last van stress? Misschien is je werkmail wel de oorzaak

Vrijdag, bijna weekend. Of werk jij gewoon nog even door in je vrije tijd? Dan ben je niet de enige. Bijna negentig procent van de 837 respondenten van onze poll eerder deze week, doet dat wekelijks. Lees het hele artikel via de link.
Twitter, 30-01-2015
 

In de Libelle

In de rubriek Vrouw van de Wereld stond een artikel van mij over omgaan met geld. Met tips!
Libelle Magazine, 30-01-2015
 

Ontkoppel om na te denken - Breinwerkers moeten smartphone vaker opzij leggen

In dit artikel van Paola van de Velde schrijft zij over de werking van onze hersenen in relatie tot multitasken en wat de consequenties zijn van werken in een kantoortuin. Voor dit artikel is prof. dr. Theo Compernolle geïnterviewd.
Telegraaf, 16-01-2015
 

Financieel organizen in het klein: Marktplaats

Begin januari heeft Editie NL (RTL4) een serie gemaakt over kostenbewustzijn. Besparen was een onderdeel. Extra inkomen, bijvoorbeeld door spullen te verkopen op Marktplaats ook. RTL heeft Sandra gevraagd om tips. Vanaf minuut 9.54 (< 2 minuten).
RTL4, 02-01-2015
 

Kerstmis als de jaarlijkse deadline

Decemberstress: zit die in ons hoofd of hebben we het aan het eind van het jaar écht drukker? In het artikel gaat het over mijn workshop, aanvullend tips uit mijn decemberchecklist. Het artikel is in acht verschillende regionale kranten verschenen.
Brabants Dagblad en 7 andere regionale dagbladen, 10-12-2014
 

Psychische klachten kosten maatschappij 20 miljard

Dit stellen de onderzoekers van de OESO het (Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling) in een rapport. Klik hier voor een interview op NPO 1 met Iris Arends een van de auteurs. Download het hele rapport hier: http://bit.ly/1zLPbSi
NPO1, 01-12-2014
 

Radio intervieuw na E-mailloze Vrijdag

Na E-mailloze Vrijdag werd op Grootnieuws Radio aandacht besteed aan deze dag en werd er gediscussieerd over de stelling "ik krijg te veel e-mail". Ik gaf een interview over dit onderwerp.
Grootnieuws Radio, 01-12-2014
 

Orde in je mailbox

Aanstaande vrijdag is het E-mailloze Vrijdag. Word jij al gek bij de gedachte, of lijkt het je eigenlijk wel fijn? Een overvolle mailbox is vaak een van de oorzaken van werkstress. Enkele tips om die van jou te ordenen.
Jan Magazine, 25-11-2014
 

Werkgevers grijpen in tegen werkstress

In het Financieel Dagblad van 15 november 2014 staan diverse artikelen op de voorpagina en op pagina 2 en 3 over werkstress. Je kunt deze artikelen lezen nadat je bent ingelogd. Heb je nog geen account, registreer je dan gratis via FD.nl.
Financieel Dagblad, 15-11-2014
 

De overgang naar papierlooswerken in de praktijk

Verslag uit de praktijk van een professional organizer bij het begeleiden van een klant naar papierloos werken.
HNWblog, 14-11-2014
 

Ik zie door mijn e-mail mijn taken niet meer!

In het Thema Magazine werd deze lezersvraag beantwoord door Annemiek Tigchelaar, auteur van Grip op je e-mail = grip op je werk. In het artikel worden praktische handvatten gegeven om je e-mail de baas te worden en orde te scheppen in je inbox.
Thema Magazine, 13-11-2014
 

Waarom to-do lijsten niet meer werken

We hebben allemaal ooit geleerd dat we to-do lijsten moeten gebruiken om productief te werken. Vroeger was dit misschien zo, maar tijden veranderen! Als je tegenwoordig nog to-do lijsten maakt, en deze afwerkt, ben je niet productief bezig.
Website, 28-07-2014
 

Orde op zaken

De Zaak heeft in het huidige nummer ( vanaf pagina 55 ) een artikel gepubliceerd getiteld ' Orde op zaken ' over het opruimen van de werkplek. NBPO-lid Mariette Bolhuis heeft hieraan meegewerkt. Het artikel is te lezen op de webiste van De Zaak:
Tijdschrift De Zaak, 07-05-2014
 

De boel aan kant brengen, Linda Groen

Waarom is het bij de één altijd netjes in huis en bij de ander een grote bende? Opruimen en schoonmaken zijn vaardigheden die je kunt leren. Linda Groen, professional organizer en NBPO lid, kan veel redenen bedenken en legt uit in dit artikel.
Elsevier, 07-04-2012